Семінар для керівників навчальних закладів м. Києва

Директор школи Марієвська І.М., заступники Котлярова М.В. та Систалюк О.І поділилися з колегами-слухачами курсів підвищення кваліфікації керівників особливостями проведення дослідно-експериментальної роботи по впровадженню моделі громадсько активної школи в умовах мегаполісу.

Нормативно-правова база експерименту

наказ Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради № 533 від 17.06.2013. «Про організацію дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах»

наказ управління освіти Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 229 від 02.09.2013р. «Про організацію інноваційної педагогічної діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району у 2013-2014 н.р.»

Терміни проведення експерименту: вересень 2013р.- травень 2015 р. Мета участі у експерименті: апробація моделі ГАШ в умовах міської школи і, як результат, підвищення рейтингу школи

Специфіка проблеми

Основна проблема функціонування міської школи як громадсько активної полягає в тому, що жителі багатоповерхівок і гуртожитків, які оточують школу, не являють собою повноцінну громаду, яка б мала власні органи самоврядування, окремий бюджет для розвитку і могла б шляхом проведення загальних зборів розв’язувати свої проблеми. В умовах мегаполісу школа може надавати ресурси певним партнерам, проводити волонтерську роботу, ширше залучати батьків, впроваджувати, за потреби, інклюзивну освіту, тощо. Але найбільшу користь громадсько активна школа в міських умовах принесе громаді, якщо виховає в учнів суспільно-політичну активність і надасть можливість застосувати її в реальному житті. Вирішенню цього завдання має сприяти якомога повніша реалізація всіх критеріїв міжнародного стандарту «Шкільна культура»:

управлінська культура (залучення учнів, вчителів, батьків, громади до активної участі у процесі прийняття рішень, відповідальність і підзвітність);

культура діяльності педколективу (командний підхід, багатоаспектне навчання, формування компетентностей і навичок учнів);

культура учнівської спільноти (авторитет знань, соціальна і громадянська активність, усвідомлення та вираження культури).

Долучившись до міжнародного проекту розвитку громадсько активних шкіл ми поставили перед собою завдання:

• вивчення та аналіз потреб місцевої громади і розробка моделі трансформації власної школи у громадсько активну з урахуванням місцевих умов і особливостей на основі отриманих результатів;

• презентація школи як громадсько активної;

• виховання у школярів суспільної активності та відчуття відповідальності, підготовка їх до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих із якими доведеться зустрітися після закінчення школи.

З початком роботи школи як громадсько активної запроваджено регулярне (двічі на рік) анонімне опитування учнів і батьків стосовно їх очікувань в сфері організації навчального, виховного процесу, позакласної роботи та покращення матеріально-технічної бази. Протягом навчального року після першого опитування ми змогли частково задовольнити ці потреби :

• збільшено кількість гуртків (в тому числі і правознавчий гурток «Вчимося бути громадянами»),

• організовано спальні кімнати для першокласників,

• здійснено підключення до мережі Інтернет завдяки партнерам (інтернет-провайдер Triolan),

• оновлено гардини на вікнах в холі, коридорах, актовій залі (теж завдяки партнерам – ТОВ «Тканини»),

• за кошти батьків зроблено косметичний ремонт внутрішніх приміщень, частково (50%) зафарбовано фасад, облаштовано окремий туалет для учнів, хворих на ДЦП,

• відновлено роботу шкільної газети ( в рамках роботи гуртка соціально-реабілітаційного напрямку «Мас-медіа»),

• план роботи школи, інформацію про новини шкільного життя, компетентність вчителів, щорічні звіти директора і заступника з виховної роботи розміщено на сайті навчального закладу.

Проміжні результати трансформації школи у громадсько активну:

• підвищення рівня інформованості батьків та їх участі у навчально-виховному процесі;

• підвищення авторитету школи серед батьків, збільшення потоку учнів до першого класу;

• розширення партнерських стосунків;

• зміцнення позицій громадянської освіти та виховання в учбовому процесі( відкриття гуртка для учнів 7-8 класів «Вчимося бути громадянами», іспит за вибором у 9 класі - «Правознавство»);

• зацікавленість учнів у активізації шкільного життя, роботи самоврядування;

• розширення діяльності волонтерського загону (зростання кількості волонтерських акцій).

/Files/images/20141215_112156.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 186